fbpx

Stolarnia Zmysłów na Łódź Design Festival

W pierwszy weekend Festiwalu Łódź Design poznaliśmy efekty drugiej edycji projektu "Kreacje z Natury". W trakcie sobotniego spotkania prowadzonego przez Ewę Trzcionkę, redaktor naczelną magazynu "Design Alive", ogłoszono wyniku konkursu dla projektantów.

image 3

W"Kreacje z natury" to przede wszystkim konkurs, warsztaty i performance, które realizujemy już po raz drugi organizuje we współpracy z "Design Alive". Finał wszystkich tych działań mieliśmy okazję poznać w trakcie trwającego Łódź Design Festival, który już po raz drugi stał się miejscem pokazu wspólnej kreatywnej pracy. W sobotnie popołudnie, w sali wykładowej łódzkiego Art_Inkubatora, w głównym centrum festiwalowym, spotkaliśmy się my – twórcy "Kreacji z Natury", finaliści konkursu oraz fantastyczna publiczność.

&Pierwsze wyróżnienie powędrowało do Kasi Sroki i Filipa Zastawnika. Jury doceniło połączenie natury z nowoczesnością – podłoga w ich przypadku zyskała dodatkową funkcjonalność dzięki zastosowaniu czynnika fluorescencyjnego, co powoduje, że oprócz aspektu dekoracyjnego produkt może również nawigować. – Już drugi raz wzięliśmy udział w konkursie. Właśnie dlatego, że genialna jest jego formuła. Życzyłabym sobie, jako młody projektant, jeszcze więcej takich działań, które dają szansę poznania bliżej firmy, producenta, zetknięcia się fizycznie z tym, co jest naszą pracą, nie tylko samym szkicem – powiedziała, dziękując za wyróżnienie Kasia Sroka. Miejsce trzecie, oraz nagrodę 2000 zł otrzymały: Olga Nowosad i Olga Grabowska. Jury doceniło przejścia tonalne oraz efekt gradientu, połączenie jasnej barwy z szarością, dzięki czemu podłoga przestaje być "płaska" intryguje i zachwyca ostatecznym efektem. Drugie miejsce oraz nagrodę 5000 zł za idealne odczytanie założeń konkursowych, nawiązanie do idei kolekcji oraz kunszt wykonania zdobyła Justyna Franczak.

D Pierwsze miejsce, 10000 zł oraz możliwość wdrożenia wzoru do produkcji zdobyła Agnieszka Przewoźna. Jury doceniło kreatywność, nieszablonowe podejście do produktu i ponad 700 możliwości aranżacyjnych, dzięki czemu podłoga może być szablonowa. – Pomysł na projekt był bardzo prosty. Ja wielokrotnie podkreślałam, że nie wymyśliłam nic innowacyjnego. Wszystko wyrosło z heksagonu, który w swoim czasie był bardzo popularny w architekturze wnętrz i co często na swoich podłogach chcieli wprowadzić moi klienci – mówiła tuż po odebraniu nagrody, zwyciężczyni konkursu. – Ja tą deską dostałam dosłownie po głowie. To warsztaty otworzyły mi oczy. Uświadomiłam sobie dzięki nim, jak wiele elementów składowych produktu – transport, rynek, koszty powinnam brać pod uwagę – dodała Agnieszka Przewoźna nasza laureatka.

Obraz11