fbpx

Heksagony rządzą! Poznaliśmy laureatów Kreacji z Natury 2

W pierwszy weekend Festiwalu Łódź Design poznaliśmy efekty drugiej edycji projektu „Kreacje z Natury”. W trakcie sobotniego spotkania prowadzonego przez Ewę Trzcionkę, redaktor naczelną magazynu „Design Alive„, ogłoszono wyniku konkursu dla projektantów.

2222

„Kreacje z natury” to przede wszystkim konkurs, warsztaty i performance, które realizujemy już po raz drugi organizuje we współpracy z „Design Alive”. Finał wszystkich tych działań mieliśmy okazję poznać w trakcie trwającego Łódź Design Festival, który już po raz drugi stał się miejscem pokazu wspólnej kreatywnej pracy. W sobotnie popołudnie, w sali wykładowej łódzkiego Art_Inkubatora, w głównym centrum festiwalowym, spotkaliśmy się my – twórcy „Kreacji z Natury”, finaliści konkursu oraz fantastyczna publiczność.

Pierwsze wyróżnienie powędrowało do Kasi Sroki i Filipa Zastawnika. Jury doceniło połączenie natury z nowoczesnością – podłoga w ich przypadku zyskała dodatkową funkcjonalność dzięki zastosowaniu czynnika fluorescencyjnego, co powoduje, że oprócz aspektu dekoracyjnego produkt może również nawigować. – Już drugi raz wzięliśmy udział w konkursie. Właśnie dlatego, że genialna jest jego formuła. Życzyłabym sobie, jako młody projektant, jeszcze więcej takich działań, które dają szansę poznania bliżej firmy, producenta, zetknięcia się fizycznie z tym, co jest naszą pracą, nie tylko samym szkicem – powiedziała, dziękując za wyróżnienie Kasia Sroka. Miejsce trzecie, oraz nagrodę 2000 zł otrzymały: Olga Nowosad i Olga Grabowska. Jury doceniło przejścia tonalne oraz efekt gradientu, połączenie jasnej barwy z szarością, dzięki czemu podłoga przestaje być „płaska” intryguje i zachwyca ostatecznym efektem. Drugie miejsce oraz nagrodę 5000 zł za idealne odczytanie założeń konkursowych, nawiązanie do idei kolekcji oraz kunszt wykonania zdobyła Justyna Franczak.

Pierwsze miejsce, 10000 zł oraz możliwość wdrożenia wzoru do produkcji zdobyła Agnieszka Przewoźna. Jury doceniło kreatywność, nieszablonowe podejście do produktu i ponad 700 możliwości aranżacyjnych, dzięki czemu podłoga może być szablonowa. – Pomysł na projekt był bardzo prosty. Ja wielokrotnie podkreślałam, że nie wymyśliłam nic innowacyjnego. Wszystko wyrosło z heksagonu, który w swoim czasie był bardzo popularny w architekturze wnętrz i co często na swoich podłogach chcieli wprowadzić moi klienci – mówiła tuż po odebraniu nagrody, zwyciężczyni konkursu. – Ja tą deską dostałam dosłownie po głowie. To warsztaty otworzyły mi oczy. Uświadomiłam sobie dzięki nim, jak wiele elementów składowych produktu – transport, rynek, koszty powinnam brać pod uwagę – dodała Agnieszka Przewoźna nasza laureatka.

Obraz11