Niniejsza strona do poprawnego działania używa cookie. Więcej w polityce prywatności. Rozumiem, zamknij pasek.

„Stolarnia zmysłów” Barlinka Hitem Łódź Design Festival!


Jak najlepiej docenić piękno oraz poczuć naturalną siłę drewna? Na przykład wcielając się w drwala w “Stolarni zmysłów”. Interaktywna wystawa, którą Barlinek wraz z partnerami przygotował na Łódź Design Festival, była prawdziwym hitem wśród zwiedzających i jedną z najlepiej ocenionych ekspozycji tegorocznego festiwalu.

Nowy wymiar interakcji

“Stolarnia zmysłów” powstała w efekcie współpracy Barlinka, magazynu Design Alive oraz grupy Tabanda. Założeniem przyświecającym twórcom było stworzenie ekspozycji, które nie będzie jedynie miejscem do zwiedzania, lecz zaproszeniem do twórczej aktywności. Zadbano o każdy detal. W atmosferę pracy drwala pomagały wczuć się przygotowane dla zwiedzających “stroje robocze”: charakterystyczne flanelowe koszule i skórzane fartuchy. A ponieważ prawdziwy drwal musi mieć brodę, nie zabrakło również i tego elementu.

Ale pierwszoplanową gwiazdą Stolarni było drewno. Unoszący się wszędzie piękny zapach lasu, równo poukładane kłody, belki, kantówki. Obok proste narzędzia: piły, dłuta, heble i papiery ścierne, które zapraszały do tego, aby dać upust twórczej pasji.

“Praca z drewnem to najlepszy sposób na poznanie jego unikalnych właściwości. Zapach, dotyk, sposób w jaki poddaje się obróbce. Nie chcieliśmy po raz kolejny tylko o tym opowiadać. Chcieliśmy dać szansę przeżycia tego na własnej skórze - poczucia wszystkimi zmysłami na czym polega natura drewna i dlaczego jest ona tak urzekająca.” – mówi Dorota Karbowska-Zawadzka, Dyrektor Marketingu Barlinek S.A.

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Ekspozycja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających oraz była jednym z najbardziej komentowanych wydarzeń tegorocznego festiwalu.